بهترین پلوپز را چگونه انتخاب کنیم؟

بهترین پلوپز را چگونه انتخاب کنیم؟

اکثر فروشندگان و مشاوران لوازم خانگی با این سوال خریداران مواجه شده اند که بهترین پلوپز را چگونه انتخاب کنیم؟ در ادامه به شما توضیح خواهیم داد که پلوپز خوب برای شما چه پلوپزی است.

پلوپز SCO-5033

پلوپز SCO-5033

خانم های ایرانی از پلوپز چه انتظاراتی دارند؟

اگر دوست دارید با ویژگی های یک پلوپز خوب با قیمت مناسب آشنا شوید، خواندن مطلب زیر را به شما پیشنهاد می کنیم.  

پلوپز خوب باید حداقل قابلیت های زیر رو داشته باشه:

  • ته دیگ ساز
  • سرخ کن
  • آرام پز
  • بخارپز
  • جدا شدن در پلوپز برای شستشو

پلوپزهای خوب بازار ایران:

به عنوان مثال پلوپز بایترون مدل BRC-38 از نظر کاربران ایرانی به عنوان مدلی محبوب شناخته شده. اما چرا؟  

پلوپز بایترون مدل BRC-38

این پلوپز رو ترجیح می دم چون:

این پلوپز ته ديگ سه مرحله اي، سرخ کن و بخار پز داره.
جنس بدنه پلوپز بایترون پلاستیک و استیل و جنس ظرف اون تفلونه.
قابلیت ته دیگ ساز سه مرحله ای ، ماست بند، بخارپز و پاستاپز داره.  

پيش از خريد پلوپز اين موارد رو هم درنظر ميگيرم:

به عنوان مثال خانمی گفتن که قیمت پلوپز بایترون خوبه و ازش راضی هستن ولی ایراد خیلی بزرگی داره اونم اینه که درش به صورت لولایه و جدا نمیشه پس امکان شستشو بعد از پخت وجود نداره.

پلوپز محبوب بعدی در ایران تفال سري Delirice مدلRK7006  است.

پلوپز تفال سري Delirice مدل RK7006

 

این پلوپز رو ترجیح می دم چون:

صفحه کلید الکترونیکی، تایمر، ته دیگ ساز، درپوش با قابلیت قفل خودکار ،گرم کن غذا تا ۲۴ ساعت و زنگ هشدار در ابتدا و انتهای پخت داره.
خانمی گفتن “بهترین کاربرد این پلوپز برام تو ماه رمضان بود که شب برنج و نمک و روغن رو میریختم و به دستگاه برنامه میدادم تا خودش روشن بشه و برای سحری پلوی تازه و گرم داشته باشیم. با این پلوپز و منوی پخت با ته دیگ لوبیا پلو و عدس پلو باقالی پلو درست کردم و عالی شده.”
منوی گرم کردن مجدد هم واسه گرم کردن غذا خیلی خوبه و به نظرم از گرم کردن با مایکرو فر بهتره، حداقل از نظر سلامت غذا.

پيش از خريد پلوپز اين موارد رو هم درنظر ميگيرم:

این دستگاه سايز کوچکی داره. طوری که خانمی گفتن: کاش این پلوپز ۱۰ نفره یا ۱۲ نفره هم داشت. این دستگاه ۸ نفره اس و برای مهمونی های بیشتر از ۸ نفر مجبورم از قابلمه واسه پخت برنج استفاده کنم.

 


در هنگام انتخاب پلوپز دو نکته کلیدی حائز اهمیت هستند:

۱٫ اندازه

۲٫ نوع

سایز پلوپز

همیشه پلوپزی بخرید که متناسب با خانوار شما باشد، مگر اینکه همیشه مهمان دارید و باید اندازه ای بزرگتر از تعداد اعضای خانواده خود انتخاب کنید. همانطور که می دانید وقتی که قابلمه تا نیمه پر می شود بیشترین کارایی را دارد و بهترین برنج پخته شده را به شما تحویل می دهد. اگر پلوپز شما خیلی کوچک باشد در آن صورت لبه های ظرف شما به دلیل چسبیدن نشاسته شلخته خواهد بود. حتی در برخی پلوپز ها ممکن است سرریز آب و برنج داشته باشید. اگر پلوپز خیلی بزرگ باشد، همیشه با مشکل چسبیدن برنج به کف ظرف مواجه هستید.

راهنمای سایز را می توانید در زیر مطالعه کنید. پلوپز ها در سایز های بین ۳ تا ۱۰ پیمانه موجود هستند و معمولا این پیمانه ها بر اساس برنج نپخته حساب می شوند.

مطالب مرتبط: مطالب آموزشی لوازم خانگی

یک شخص بالغ معمولا بین نصف تا ۱ پیمانه برنج نپخته (۱ تا ۲ پیمانه برنج پخته) در هر وعده مصرف می کند. بنابراین برای هر وعده پخت و پز:

برای ۱ تا ۲ نفر، نیاز به ۳ پیمانه برنج دارید.

برای ۳ تا ۴ نفر، نیاز به ۴ تا ۶ پیمانه برنج دارید.

برای ۵ تا ۶ نفر، نیاز به ۷ تا ۸ پیمانه برنج دارید.

برای ۷ تا ۸ نفر، نیاز به ۱۰ پیمانه برنج دارید.

برای بیش از ۸ نفر، نیاز به ۱۶ پیمانه برنج دارید.

بهترین مارک پلوپز می تواند: پلوپز پارس خزر، فیلیپس، تفال، میدیا، مولینکس، هارداستون، کنوود و دلونگی باشد.

انواع پلوپز

پلوپز ها دو نوع اصلی دارند : ۱٫  روشن/خاموش ۲٫ با منطق فازی

۱٫ روشن/ خاموش

این مدل ساده ترین نوع است که فقط سوییچ خاموش و روشن دارد. فقط کافی دکمه روشن را بفشارید و دستگاه برنج شما را می پزد و پس از آن ، برنج را گرم نگه می دارد. این نوع پلوپز تکنولوژی پیچیده ای ندارد و شما فقط نیاز دارید تا نسبت آب و برنج را رعایت کنید تا برنجی خوشمزه تحویل بگیرید. این نوع می تواند برای بخار دادن به غذا نیز استفاده شود و عملکرد خاص دیگیری ندارد. اگر شما از آن دسته افرادی هستید که پلوپز را برای پختن برنج سفید و قهوه ای استفاده می کنند، همین نوع را انتخاب کنید. همچنین می تواند از آن برای بخار دادن به سبزیجات و ماهی استفاده کنید.

۲٫ با منطق فازی

پلوپز فازی، دستگاهی است که همیشه به شما برنجی نرم و پف کرده می دهد حتی اگر نسبت آب و برنج را رعایت نکرده باشید. این نوع از پلوپز همچنین به شما این امکان را می دهد تا از فانکشن هایی از قبیل بخارپز، پختن سوپ، پوره و برنج قهوه ای و مخلوط استفاده کنید. پلوپز های فازی پیشرفته تری هم وجود دارند که فانکش های تایمر، گرمای القایی و پخت کیک را نیز دارا می باشند. اگر می خواهید پلوپز را برای انواع پخت برنج با فانکش های متفاوت داشته باشید، این پلوپز را انتخاب کنید. فقط این نکته را فراموش نکنید که این نوع پلوپز ها به نسبت همتایان معمولی گران تر هستند.

برای ترجمه آموزش و دفترچه لوازم خانگی به ترجمه متون علمی، کاتالوگ و وب سایت مراجعه کنید.